Rehellinen arvio Bio-Oilista

21. elokuuta 2016
Oon käyttänyt "ihmeöljy" Bio-Oilia nyt melkein viisi kuukautta, suunnilleen raskauden toiselta kolmannelta lähtien, ja tarkoitus on ollut jo pidempään kertoa oma, rehellinen arvio siitä. Onko siitä hyötyä, ja estääkö se raskausarpien saamisen? Bio-Oil tosin ei ole pelkästään raskaana oleville tarkoitettu öljy estämään raskausarpia, vaan sillä on monta eri käyttötarkoitusta.

Bio-Oil on siis erikoisihonhoitoöljy, jota käytetään muun muassa

Raskausarville
Aknearville
Kuivalle iholle
Ikääntymisen estoon ja epätasaisen ihonsävyn ehkäisyyn
Arville ja kuivalle iholle

Bio-Oil sisältää kasviuutteita, esimerkiksi kehäkukkaöljyä, rosmariiniöljyä ja kamomillaöljyä, sekä A-vitamiinia ja E-vitamiinia.

Bio-Oilia on saatavilla kahdesta pakkauskoosta: 60 ml ja 125 ml. Bio-Oilia saa apteekeista, hyvinvarustetuista päivittäistavarakaupoista (esim. prisma), sokokselta ja nettikaupoista. Bio-Oilia käytetään hieromalla sitä ohut kerros pyörivin liikkein ja annetaan sen imeytyä. Sitä ei saa käyttää rikkoutuneelle iholle, tai jos käytöstä ilmenee ihoärsytystä. Raskaana oleville sitä suositellaan laitettavaksi kaksi kertaa päivässä aamuin illoin raskauden toisesta kolmanneksesta lähtien.

Aluksi käytin Bio-Oilia pelkästään raskausarpien ehkäisyyn, ja levitin sitä vatsalle, kyljille, reisille, selälle ja rinnoille. Nämä on siis sellaisia alueita, mihin raskausarpia yleensä syntyy. Ennen raskautta mulla ei ollut minkäänlaista kokemusta Bio-Oilista, mutta nyt se on päässyt päivittäiseen käyttöön. Jonkin ajan kuluttua testasin Bio-Oilia myös kasvoille lisäkosteutukseksi kasvorasvan lisäksi, sekä vanhoille aknearville. Oon käyttänyt näiden kuukausien aikana öljyä myös silmienalusten pienille rypyille (21-vuotiaalla ryppyjä??) ja kuivalle iholle ympäri kehoa silloin tällöin.

Millaiset on mun kokemukset ihmeöljystä?

+ On ehkäissyt raskausarpia
+ Tekee kasvojen ihosta kuulaamman ja terveen näköisen
+ Kosteuttaa hyvin kuivaa ihoa

- Ei ole riittoisaa
- Tuoksuu pahalle
- Maksaa paljon
(Laskin, että raskaana olevalla riittää noin kaksi viikkoa 125 ml pullo, ja kun sitä käytetään toiselta kolmannekselta alkaen, niin 6 kuukauden Bio-Oilit tulee maksamaan 240 euroa.)
- Jättää öljyisän/rasvaisen tunteen iholle ellei anna kauan kuivua

Ite lotrasin Bio-Oilia aika reippaasti noille yllä luetelluille alueille, mutta hoksasin että tuo isokin 125 ml purkki menee todella nopeaa, joten aloin käyttää öljyä ohuempia kerroksia ja säästeliäämmin. Ihmettelenkin, että miten joillekin riittää pelkkä 60 ml pullo varsinkaan raskausaikana? Mulle on runsaasta käytöstä tullut ilmeisesti jonkinlaista ihoärsytystä, sillä mulle on ilmaantunut hikinäppylöiden tyylisiä pieniä punaisia näppyjä iholle. Pakkausselosteessa kuitenkin mainitaan, että bio-oil vaikuttaa yksilöllisesti, ja eri ihmisillä eri tavoin. Jollain se voi ehkäistä raskausarpia hyvinkin, ja joillain taas ei ollenkaan. Vielä en osaa sanoa, onko Bio-Oilin ansiota ettei mulle ole vielä mahan seudulle tullut raskausarpia, mutta uskon, että se on saattanut ehkäistä niitä. Toisaalta, oon levittänyt öljyä säännöllisesti myös reisille, mutta niihin on ilmaantunut raskausarpia. Geenit vaikuttaa raskausarpien syntyyn myös vahvasti, joten voi olla, että niitä tulee huolellisesta kosteutuksesta huolimatta niille, joiden äideille on myös niitä tullut.

Tällaiset on mun kokemukset Bio-Oilista, mutta raskausarpien syntyyn voin antaa paremman arvion vasta kun synnytys on ohi. Muuhun käyttöön kuin raskausarville suosittelen kyllä Bio-Oilia, erityisesti kuivalle iholle. Palaan heti asiaan synnytyksen jälkeen kuvien kera, ja arvioin miten se ehkäisi mun raskausarpia. Meillä nimittäin suvussa kulkee raskausarvet, ja mun iho kerkeää venyä tässä parin kuukauden aikana vielä paljon.

Mihin te ootte käyttäneet Bio-Oilia? Entä jo lapsen saaneet, oliko öljystä hyötyä arpien ehkäisyssä?
2 kommenttia on "Rehellinen arvio Bio-Oilista"
  1. Parempaa minusta Apteekista Ceridal-ihoöljy, sen vielä kun ostaa 500ml pakkauksessa niin on edullisempi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla tulee Ceridalista mieleen vaan se kun on sitä käyttänyt töissä paljon. Mutta hyvältä se vaikuttaakin, täytyy vilkasta tuo isompi pakkaus kun oon ite vaan nähnyt niitä pienempiä pulloja! :)

      Poista