Mitä kaikkea aijon tehdä raskauden jälkeen

26. lokakuuta 2016
Oon bongannut näitä haasteen tyyppisiä postauksia siitä, mitä kaikkea tyypit on odottaneet että pääsee taas tekemään raskauden päätyttyä. Koska myös mulla näitä asioita riittää, niin tässä tulee mun kaipaamia asioita joita haluan pian päästä tekemään!

- Nukkua vatsallaan ja missä asennoissa tahansa
Pieni, mutta niin suuri asia mitä oon odottanut paljon. Mun lempi nukkumisasento on vatsallaan nukkuminen ja välillä oon vahingossa mennyt melkein vatsalleen nukkumaan ja pian huomannut ettei se onnistukaan. Oon myös hiukan kyllästynyt makaamaan pelkästään kyljillä ja selällään loikoillessa sängyllä.

- Kävellä (ja juosta) normaaliin tahtiin muiden kanssa
On ollut pikkasen ärsyttävää joka kerta muiden seurassa kävellessä toistella samaa virttä: "Oota! En jaksa kävellä niin nopeeta enään..."

- Ostaa ja käyttää oman kokoisia vaatteita (!!!)
Voi olla että mun vaatekoko ei tule olemaan sama mitä ennen raskautta, mutta ainakin pääsen käyttämään normaaleja farkkuja ja paitoja äitiysvaatteiden sijaan. Oon pyöritellyt samoja muutamaa äitiysvaatetta monta kuukautta, joten ai että on ihana saada taas omat vaatteet takas! Rakastan vaatteita joten tää on yks suurimmista asioista mitä oon odottanut. Tieytysti maha ei häviä samana päivänä synnytyksestä, mutta pikkuhiljaa pikkuhiljaa...

- Vähentää Bio-Oililla lotraamista
Oon yrittänyt välttää ja vähentää raskausarpia öljyämällä ihoa jokaikinen aamu- ja ilta Bio-Oililla perusrasvan lisäksi, mutta tuloksetta... Uskon että se on hieman saattanut ehkäistä enimpiä arpia, mutta kyllä niitä silti ihan kiitettävästi on tullut. Oon kuitenkin helpottunut ettei jo muutenkin pitkien aamu- ja iltarutiinien lisäksi tarvitse lotrata bio-oililla ja odottaa sen kuivumista.


- Juoda alkoholia silloin tällöin esimerkiksi juhlissa

- Käydä konserteissa/baarissa/tapahtumissa/keikoilla yms... mihin raskauden vuoksi ei ole päässyt
Vaikka oon unohtanut baarissa käymisen kokonaan enkä erityisesti oo kaivannut sitä, niin varmaan siellä aijon joskus piipahtaa. Enemmän kuitenkin odotan esimerkiks konserteissa yms. käymistä kun nyt en semmosiin kovan melun vuoksi ole mennyt.

- Aloittaa kuntosalilla käynnin taas
Alkuvuodesta olin jo pääsemässä parempaan vauhtiin salilla käymisen kanssa, mutta raskauden tultua tietoon se jäi koska en uskaltanut tai jaksanut jatkaa. Nyt kun on tietoa raskaudesta ja liikunnasta enemmän, niin tiedän että olisin siellä pidempään voinut huoletta käydä. Mutta onneksi sen pystyy aloittaa synnytyksen jälkeen uudestaan ja nyt on enään valittava kahden kuntosalin väliltä.

- Käydä (juoksu)lenkillä ja harrastaa muuta liikuntaa
Voi että oon kaivannut juoksulenkkejä musiikit korvilla soiden erityisesti pururadalla. Tosin voi olla että tulee lunta ennen kuin pääsen sinne asti, mutta onhan sitten hiihtäminen (en tosin omista suksia :D) ja muu talviurheilu keksitty.

- Juoda kahvia normaalin määrän ja energiajuomaa silloin tällöin
Tiedän että näitä ei kannate hirveitä määriä juoda jos imettää, mutta en ole kaivannutkaan kahvia sitä max 1-2 kuppia enempää päivässä. Energiajuomaa juon muutenkin tosi harvoin, ja tällä meinaan sellaista tilannetta jolloin ei muuten pysyisi hereillä.


- Syödä kaikkia ruoka-aineita rajoituksetta

- Saada oma tuttu kroppa takas, kiinteyttää sitä ja saada ehkä vähän lihasta ja lihasvoimaa!

- Mennä kampaajalle ja vihdoin tehdä hiuksille muodonmuutos
Oon kerran värjännyt hiukset raskauden aikana, mutta haluan odottaa suuremmat käsittelyt synnytyksen yli. Arvatkaa kuin oon odottanut tätäkin!

- Käyttää korkokenkiä
Vaikka en usein käytä mukavuudenhaluisena korkokenkiä (ja koska oon melko pitkä, vaikka eihän se sitä estä...), niin olisi kiva saada vaihtelua ja pistää sellaiset pitkästä aikaa jalkaan esimerkiksi juhlimaan lähtiessä tai miks ei arkenakin! Jospa nyt innostuisin niistä enemmän.

- Reissata kauemmas
Tässä loppuvaiheessa en oo enään uskaltanut lähtä kauemmas reissuun sen pelossa että lapsi syntyisikin just silloin. Mutta kohta ei ole enään tätäkään ongelmaa.


- Laittaa kengät jalkaan ilman penkkiä ja kyykistellä normaalisti
Nyt oon helpottanut kenkien jalkaan saamista penkille istumalla, sillä on kurjaa taivuttaa itseään kenkiä kohti kun litistää mahan samalla.

- Lähtä huoletta kaupungille tai minne ikinä ilman pissalla käymistä
On ollut tosi puuduttavaa pelätä kaupungille lähtiessä että pissahätä yllättää taas ihan just ja jopa suunnitella reittejä matkalla olevien vessojen kautta.

Tässä olisi mulle ekana mieleen tulevia asioita mitä odotan jo kovasti! Tietysti näitä riittää vaikka mitä muita ja tuun varmaan pian huomaamaan mitä kaikkea oonkaan kaivannut... Ja toki näiden asioiden toteuttamiseen menee hieman aikaa, enkä oletakaan että suoraan synnäriltä pääsen matkustamaan tai konserttiin, vaan vauva vie huomion alkuun. Mutta oon sitä mieltä, että myös omista unelmista ja intohimoista on pidettävä kiinni oli sitten lapsia tai ei :)

Löytyykö sieltä samoja asioita mitä kaipaa tai odottaa, vaikka ei olisikaan raskaana?

Kuvat kollaasi 1: Kuva 1 Kuva 2 Kuva 3 Kuva 4 Kollaasi 2:
Kuva 1 Kuva 3 Kuva 4 Kollaasi 3: Kuva 1 Kuva 3 Kuva 4
Kommenttia
Lähetä kommentti